Huisstijl Pro Facto

klant Pro Facto - juridisch en bestuurskundig advies, onderzoek en onderwijs
object huisstijl
kleur PMS 186, PMS 7454 en zwart
datum november 2009 en later

Veel adviesbureaus die werken op juridisch terrein maken in hun beeldmerk een verwijzing naar Vrouwe Justitia, bijvoorbeeld in de vorm van een weegschaal. Bij Pro Facto, dat advies geeft op juridisch gebied, bestuurlijk onderzoek doet en in die richting opleidingen en cursussen verzorgt, was dat niet anders. De vormgeving was danig verouderd en omdat een dynamisch bureau als Pro Facto is een uitstraling kan gebruiken die daarbij past, werd gekozen voor een nieuw ontwerp.

De weegschaal diende ook bij een nieuw ontwerp als uitgangspunt, maar is op een geheel andere manier totstand gekomen. Inspiratiebron voor het ontwerp van het nieuwe logo is het werk van Elsworth Kelly, waarin balans in zowel kleur als vorm een belangrijke rol speelt.

De twee schalen van de weegschaal zijn niet zozeer figuurlijk weergegeven, maar bewegen ten opzichte van elkaar als communicerende vaten. De 'vingerafdruk' geeft de persoonlijke inzet van de medewerkers weer en hun focus op het werk. Als huisstijlletter is gekozen voor de DIN.

Visitekaartjes, enveloppen, briefpapier, rapportsjablonen zijn in de nieuwe huisstijl vormgegeven. Ook is er door de studio een nieuwe website ontwikkeld. De website is ingetogener qua stijl ten opzichte van de vorige site waarbij naast de huisstijlkleuren rood en blauw grijs de verbindende kleur vormt. De site bevat meer functionaliteit en is door het bureau eenvoudig zelf te onderhouden.

 

 

 

© 2018 Studio Peter Musschenga