Campagne Sense Noord-Nederland

klant Sense Noord-Nederland
object huisstijl
datum december 2008

De nieuwe landelijke campagne Sense, gericht op seksuele ontwikkeling van jongeren, heeft in het Noorden een eigen gezicht gekregen. Het landelijke logo bood geen mogelijkheden om informatie die de gezamenlijke GGD'en en andere bij Sense aangesloten organsiaties wilden communiceren.  Daarbij is niet alleen een beeldmerk, maar een huisstijl ontwikkeld die Sense Noord een eigen gezicht geeft.

Het Noordelijke beeldmerk bevat een aantal ringen waarbij in de binnenste ring het landelijke 'hart' logo staat. Daaromheen een vaste ring met telefoonnummer en url. De buitenste witte ring bevat flexibele informatie en kan wisselen van tekst al naar gelang dat nodig is voor een project of een uiting. 

De cirkel van het logo is de basis voor een overlay van transparante cirkels. De kleurencirkels liggen over het beeld en geven de foto's een kleurzweem. De prachtige serie foto's is gemaakt door fotograaf Jeroen van Kooten die jongeren uit Groningen en Friesland gefotografeerd heeft na een wervingscampagne in de noordelijke provincies.

 

 

© 2018 Studio Peter Musschenga