Voor Yspeert advocaten mocht ik de nieuwe huisstijl ontwerpen. Het zwart, rood en grijs uit 2012 in een industriële look was aan een upgrade toe. Ik maakte er een helder en sterk ontwerp van met een tikkeltje eigenzinnigheid. Formeel en gedegen, maar ook optimistisch en creatief. Kortom: klaar voor de toekomst!
Logo
Het logo kent 2 typografische varianten: één met een ‘normale’ regelafstand, en één waarbij de regelafstand verdubbelt. Al naar gelang de beschikbare ruimte en mogelijke opmaak wordt een van beide gebruikt. De voorkeurskleur voor het logo is blauw. Kenmerkend voor het logo is de ruime spatiëring. Daarmee 'ademt' de stijl.
De huisstijlletter FF Mark staat op de schouders van de ontwerpen uit de 20-er jaren van de vorige eeuw en is een van de meeste iconische geometrische fonts van deze tijd. Het is een lettertype dat helder communiceert en een bijzonder karakter kent. Dit uit zich met name in de breedte van de ‘y’ en ‘t’ waardoor in het logo een evenwichtig beeld ontstaat.
Kleur
Het kleurenpalet is een mengeling van formele en zakelijke keuren, gecombineerd met een warme toets en een sprankelend neon-groen.
Materiaal
Een overzicht van huisstijlonderdelen.
Presentatie
Bekijk hieronder een presentatie van de volledige huisstijl.